Ny opplevelsesmesse: Caravan Expo blir navnet | Din Fritid
På Hellerudsletta er det innendørs utstillingsarealer for produktnyheter og store utvendige arealer for messecamp og underholdning.
Ny opplevelsesmesse

Caravan Expo blir navnet

Som Din Fritid kunne fortelle i forrige utgave, blir det i år en stor nasjonal messe på Hellerudsletta utenfor Oslo, den 14. -17. september. Arrangørene kaller det nye arrangementet for en opplevelsesmesse.

Etter det Din Fritid erfarer vil Caravan Expo erstatte mangeårige Caravanmessen som Norges store nasjonale messe for caravanbransjen i 2023. Det betyr integrert messecamp på Hellerudsletta og utstilling på X Meeting Point. Det er et stort område utendørs som blir tilgjengelig for gjester i bobiler og campingvogner fra hele Norge, forteller Remi A. Netteland. Han er kommunikasjonsansvarlig for Caravan Expo.

Han lover at det totalt 15 000 kvadratmeter store innendørs messeområdet til X Meeting Point blir fylt med mange spennende utstillere og mye moro. For at dette er en ny stor satsing, er han ikke i tvil om:

– Dette blir en ny unik norsk opplevelsesmesse, med spennende reisemål, sosial messecamp, god og spennende mat, inspirerende foredrag, eksotiske reisemål og topp underholdning. Akkurat nå jobber vi med å skape en visuell identitet, der vi skal få frem det aller viktigste med caravanlivet: Å skape minner sammen. Det er det denne messa skal handle om, nemlig at mennesker bruker kvalitetstid sammen, sier Remi A. Netteland.

– Stedet er unikt. Her er det mulig å samle alt på ett sted. Både messe og camp, og arrangementene vi i tillegg skal skape. Vi gleder oss til å tenke nye tanker, være kreative og skape noe annerledes, sier Gyro Øsmundset, administrerende direktør i X Meeting Point.


Remi A. Netteland er kommunikasjonsansvarlig for Caravan Expo 2023. Han gleder seg til arrangementet. Guro Øsmundset er administrerende direktør i X Meeting Pointt og gleder seg til å tenke nytt med bransjen.

Mer for pengene

– Vi har som mål å få ned inngangsprisen, men uansett blir det garantert mange opplevelser for pengene, lover initiativtaker Jan Sinivaara. Han forteller at dette arrangeres på et non-profit-grunnlag, og at eventuelt overskudd skal komme publikum til gode. Det er opprettet et eget norsk selskap som har rettigheter til navn og arrangementet.

I tillegg til at X Meeting Point er med på arrangementsbiten er også eventselskapet Appetite ansatt for å bidra med hyggelige messeopplevelser.

Simon Bentsen, produsent i Appetite, forteller at de er i gang med oppdraget:

– Dette blir et familievennlig arrangement. Her skal de voksne kunne komme og vite at barna kan kose seg skikkelig, mens de får fritid til å besøke stands. Vi snakker eget barneprogram med spennende besøk og aktiviteter, sier han.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Emneord: 
Finnes i utgave: 

På forsiden